hyperventilatie
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
hyperventilatie

tips over hyperventilatie burnout en hypochondrie
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Bewust wording van je lichaam

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Admin
Admin



Aantal berichten : 57
Registratiedatum : 13-01-10

Bewust wording van je lichaam Empty
BerichtOnderwerp: Bewust wording van je lichaam   Bewust wording van je lichaam Emptydo jun 03, 2010 5:10 pm

Met hyperventilatie hypochondrie en burn out
is het eens goed om goed bewust te zijn hoe je doet
Meestal kan je energie niet goed verdelen
Of je praat te snel
Of je lichaams houding is niet goed
Dit kunnen allemaal factoren zijn dat je niet goed ademhaalt zonder dat je het door hebt

Vaak heb ik als ik met iemand praat dat ik begon te hyperventileren
werdt duizelig of zag wazig ging veel langs me heen
Op deduur kreg ik door ik praat te snel en ben er bij gesprekken op gaan letten
Ik ben wat oefeningen gaan opzoeken en uitgeprobeerd
Tijdens het praten en ik me er bewust van werdt heeft dit me goed geholpen

- Ontspan je schouders tijdens het praten adem via je neus als je begint met praten
-Ik probeer zoveel door me neus te ademen tussen de zinnen door en ratel niet meer door zodat ik naar lucht moet happen tijdens het praten
-Vaak ga ik ook oefenen rustig een verhaalhard op lezen en door me neus blijven ademhalen
-Ok ging ik letten op mensen hoe die praten ik kwam er achter dat ik ontzettend druk praat eigelijk in 1 stuk door
-Denk goed bij het praten dat de ademhaling laag blijft dit doe ik meestal door me neus te ademen
-Opkroppen van hoe je je voelt is slecht voor je gezondheid wees hier open in zeg hoe je je voelt ook al is er geen begrip je hoeft geen schaamte te hebben 2 van de 10 nederlanders heeft hier last van
je zal zien dat er bij veel mensen ook herkenning komt


Rust en slaap
Altijd ga ik met een onrustig gevoel naar beden werdt weer brak wakker
Ook hiergingik over nadenken en ook wat tips wat kan helpen voor het slapen gaan

-Probeer op gestructuurde tijden te gaan slapen
-Maak van je slaapkamer een rustgevende plaats
-Een uur voor hetslapen gaan geen televiesie computer dit zijn voor e hoof heel veel prikkels
-met een zacht gedempt licht aan geeft de slaapkamer een rustgevende uitstraling
-eet voor het slapen gaan geen zware maaltijden het liefst 2 uur voor het slapen gaan niks eten
-zoals bekend ontwijk koffie koolzuur enzovoort drink veel water dit helpt goed afvalstoffen te verwijderen
-Probeer even erg nieuws te vemijden op tv en kijk veel komische programmas
-Neem voor het slapen gaan een warm bad of douche
-Probeer zoveel mogelijk overdag niet te slapen mar maak een klein wandelingetje (dit valt niet mee)
-Drink warme melk als slaap mutsje in melk zit een stof die wordt omgezet in serrotine dit is bevordelijk voor je humeur en nachtrust
Als alternetief is kamille thee passiebloem thee
-zorg dat je gedachten niet bij morgen zijn schrijfde dingen op die je de volgende dag wil doen zodat je hoofd leeg is.
-Ga nooit naar bed zonder een ruzie te hebben uitgepraat.
-Als je eenmaal in bed ligt doe wat ontspannings oefeningen voor het slapen gaan
-Als je niet kan slapen blijf niet liggen woelen ga weer uit bed ga iets doen rustig muziek luisteren of een boekje of patience

Ook om rustig wakker te worden kan je wat dingen doen om jedag rustig te beginnen
-Sta rustig op en blijf even liggen om een beetje wakker te worden
-Niet gelijk denken wat je die dag allemaal moet doen
-doe even een ontspannings oefening

Als je met een hyerventilatie aanval wakker wordt ga in een rustige houding zitten concentreer je op de schouders en nek ontspan en langzaam laag via je neus ademhalen


Voor de rest zijn er nog houdingen waar je op kan letten

-Zit ik recht in me stoel
-Loop ik goed met schouder goed en me rug recht
-Verdeel ik me energie goed over een dag

©️ copyrighted december 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
https://hyperventilatie1.actieforum.com
 
Bewust wording van je lichaam
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» uitleg overbelasting lichaam

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
hyperventilatie :: hyperventilatie-
Ga naar: