hyperventilatie
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
hyperventilatie

tips over hyperventilatie burnout en hypochondrie
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Tips om er van af te komen

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Admin
Admin



Aantal berichten : 57
Registratiedatum : 13-01-10

Tips om er van af te komen Empty
BerichtOnderwerp: Tips om er van af te komen   Tips om er van af te komen Emptydo jun 03, 2010 5:16 pm

Hier wat tips

* accepteer dat je hyperventilatie hebt of angsstoornis hebt
Informeer bij de huisarts laat je goed onderzoeken
Heb je hyperventilatie of een angststoornis acepteer dat dan ook dit is al 60 procent van je genezing.
De meeste mensen kunnen niet accepteren dat ze worstelen met hyperventilatie of angst omdat de klachten zo realistisch zijn.
En blijven zo in een cirkeltje.

1 gedachten (wat voel ik pijn op de borst wat heb ik enz)
2 angst ( je denkt dat je iets ergs hebt)
3 Lichaamlijke reactie (pijn op de borst tintelingen droge mond sneller adehalen hartklopingen enz)
4 Paniekaanval (je denkt dat je dood gaat)
en we beginnen weer bij 1 probeer dit cirkeltje te doorbreken
Probeer je paniekaanvallen aan te voelen
zodra je het aanvoelt zijn er verschilllende dingen die je kan doen bij de 1 werkt het ene wel en het andere niet

*rustig uitademen door je lippen tot je niet meer kan en langzaam inademen door je neus 4 seconden en 6 seconden uit.
Doe dit in combinatie met een ontspaningsoefening je hoofd leren leeg te maken en je gedachten los te koppelen van je lichaam
herhaal dit een paar keer tevens een goede oefening gedurende dag.

*In een zakje in en uitademen (werkt bij niet kreeg het alleen benauwder)

*Niet piekeren en zoek afleiding probeer afleiding te zoeken je zal zien dat dat werkt
Heb laatst een puzzel van 500 stukjes gedaan daarvoor voelde ik mij niet goed totaal geen last gehad tijdens de puzzel omdat ik met mijn gedachten ergens anders mee bezig was.

Zit je in een paniekaanval ga dan maar traplopen dit helpt

Anders neem een kalmerende middel ( oxacepam ,lorazepam of iets anders doe dit in overleg met je huisarts) wordt je rustig van (Neem dit uitsluitend als je een paniekaanval hebt anders went je lichaam hier aan en is de effect minder)

Veel mensen ontwijken plekken waar je een paniekaanval hebt gehad denk hierbij eens aan een supermarkt of drukke plekken.
Meestal als je hyperventilatie hebt keer je je in jezelf of vermijdt je plekken
Doe dit niet maar praat er met je omgeving over en ga gewoon naar de supermarkt.
Denk zo als mij hier wat gebeurd vinden ze me teminste logisch toch en is er snel hulp
Dat is al een andere gadachte oh help straks krijg ik een paniekaanval.
Schaam je er niet voor.

Je hebt vele triggers in voedingstoffen wat alles kan versterken neem hier bijvoorbeeld

*koffie
*thee behalve rooibos, groene thee, sterrenmix, zoethoutthee, alle thee van Zonnatura en nog veel meer. Ga anders bijvoorbeeld naar 'de Tuinen' en laat je voorlichten....
*Aspertaan is zoetstof
*Alcohol heeft een versterkende werking
*Vet eten


Voor de rest is het natuurlijk weer goed om te leren ontspannen hier kan je ook vele dingen voor doen
*Sporten zwemmen wandelen (hierin kan je laten advieseren door een deskundig bijvoorbeeld bij fisio fytness)


Ook met betrekking op warm naar koud zoals in de zomer en winter ga je naar de winkel dik ingepakt doe als je de winkel ingaat je jas los sjaal af en muts af
Als je lichaam gevoelig is kan die al een reactie geven met temperatuurs verschillen

Probeer ritme in te bouwen in je leven hoe saai dat ook even is.
* probeer goed 3 maal daags te eten ook al zijn dit kleine porties
* bouw je dag af ga niet voor slapen nog inspannede dingen doen zoals tv of computeren zware gesprekken
* probeer je rust te vinden.

Ook bij deze meerdere tips zijn welkom
Terug naar boven Ga naar beneden
https://hyperventilatie1.actieforum.com
 
Tips om er van af te komen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
hyperventilatie :: hyperventilatie-
Ga naar: